09 Ocak 2006

BAYRAMLAR....

Çoğu zaman bayram tatilleri bende çelişki yaratıyor. Şu anlamda;

Önce eskisinden bahsedeyim. Eskiden Kızılcahamam da Büyükbabamlar bayram namazından gelene kadar kalkılır, bayramlıklar giyilir. Namazdan gelen babaların elleri öpülür, harçlıklar alınır sonra Kızılcahamamın içindeki ve şimdilerde onların köy bakkalı olduğunu farkettiğim içinde oyuncağından sızma zeytinyağına kadar herşeyin bulunduğu pire marketlerden oyuncak alınır.

Yada Ankara da zeki bebeden veya santral bebeden alınmış ve sır gibi saklanılan bayramlıklar giyilerek apartmandaki teyzelerin, amcaların kapıları çalınır şeker toplanılır , sonra da Babamın bizi gençlik parkındaki oyuncaklara götürmesi istenilirdi. Yani vesselam bayramlar her halükarda güzeldi.

Şimdilerde de güzel aslında:))

Evde oturmak istiyorum!

Allah bedava olan otobüslere yolumu düşürmesin istiyorum!

Çoğu zaman tatile gitmek istiyorum!

Hele ki bu bayram İstanbulda olmak istiyorum!!!

Eski alışkanlıkmıdır nedir ille de bayramlık almak istiyorum ve gariptir her bayram yeni kıyafet alıyorum. Napıyım elimde değil:))

Her ne kadar kendim bayram kavramını yitiriyor olsamda kızıma bayram muhabbetlerini kazandırmaya çalışıyorum. O da yeni alınan ayakkabılarıyla yatsın istiyorum. Anne-Baba olmak çok zor yaw. Yazarken bile yoruluyor insan.

Esasen hepinizin bayramını kutlamak istedim sadece. Gecenin 12 sinde bayrama adımımı attığım şu yeni saniyelerde büyüklerin elleri küçüklerin gözleri öpülür demiyeceğim manasız bir kelime bana göre, küçüklerin yanaklarından şapır şupur öperim diyim ben :))))

Sabah işimiz çok. Edizle Babam CAN Çiftliğine gidip boynuzlu bir koç kestirip gelecekler. (tabiki Can Ailesi için)
Bizde annemlerde hazır ve nazır bayramlıklarımızı giymiş bekleyeceğiz. Muhtemelen babamın gözü etten başka birşey görmeyecek.
Bir et yemez olarak ben muhtemelen yine midem bulanarak annemin sardığı bütün dolmaları yiyeceğim.
Ve şimdi beni okuyan İstanbul halkı.... Şimdi Nazım dayının tayininin kutlamasını bizsiz yapacaksınız ha!! peh.... Borcunuz olsun:))

nimet (hepsi) - ediz (sadece istanbul kısmı için) :))

Hiç yorum yok: