29 Eylül 2010

DİN

Nazan bu sene ilkokul 4. sınıf öğrencisi. Artık ayrı öğretmenlerin ders verdiği fen bilgisi, din bilgisi gibi dersleri var.
Geçen akşam okuldan aldığımızda heyecanla ve büyük bir haber verme edasıyla "anne bugün bize din dersi öğretmeni geldi" dedi.

E güzel...

Ben bu güne kadar nazana din konusunda herhangi bir bilgi vermedim. Kendi düşüncesi oluşana kadar ailesinde ne görüyorsa doğru olan o olacak zaten çünkü çocuklar için bu konuların aile görgüsüyle şekilleneceğine inanıyorum.

Neyse...
Heyecanla "anne bugün biz din dersi gördük" deyince "aaaa çok güzel nazan ne anlattı hocanız" diye öylesine sordum. :))

Bakınız muhabbet şöyle gelişti; :)

-Anne kaş aldırmamız günahmış

İç Sesim: Destur!!!
Dış Sesim: Nazan o zaman ben kesin cehennemliğim baksana sürekli kaşımı aldırıyorum. :)) Öyle bişey yok tabiki muhtemelen siz küçüksünüz özenmeyesiniz diye öyle söylemiştir.

-Evlilik dışı ilişki günahmış

İç Sesim: Oha.. 10 yaşındaki çocuğa söylenir mi bu ya !!!!!!!!
Dış Sesim: Nazan bunu da muhtemelen siz küçük yaşlarda flört filan etmeyesiniz derslerinizden geri kalmayasınız diye söylemiştir.

-Yabancı konuşanların dini biraz zayıfmış. Biliyormusun onlar Allahın oğlu olduğuna inanıyorlarmış.

İç Sesim: Yiter yaaa.... olmaz ki bu kadar da yaaaa.....
Dış Sesim: Ben katılmıyorum buna nazan öğretmeniniz yanlış söylemiş. Herkesin inancı kendisine doğrudur. Onlar kendilerince dindar bizler kendimizce dindarız.

- Kafam çok karıştı anne ama ben daha küçüğüm nasıl olsa büyüyeceğim o zaman düşünürüm bunları....

dedi ve konuyu kapattı.

Bizim için yeni bir kapı açıldı. Öğretmenler toplantısında bu konuyu dile getirdik. Yeni atanmış bilmem kimin bilmem nesi torpilli bir bayan öğretmenmiş. :) Merak ettim açıkcası bir gün özellikle gidip göreceğim kendisini. :))

nimet

1 yorum:

cenebaz dedi ki...

Bu sene işiniz var sizin bu hocayla:(