20 Haziran 2013

VENEDİK

Güzel şeylerden bahsetmek istiyorum. :)
Sevgililer gününde Floransa'da olduğumu söylemiş miydim?
İki gün Venedik, iki gün Roma, iki günde Floransa'da kaldım.
Kiminle?
Elbette okul arkadaşlarımla.
Okulumun etinden, sütünden faydalanıyorum.
Mezun olduktan sonra da derisini yüzüp postunun üzerine oturmayı tasarlıyorum.

Efenim gezi notlarıma gelince;
Floransa'daki otelimiz bir numara idi.
Şehirler arası geçişlerimizi hızlı trenle yaptık. Bu otel tren istasyonuna 5 dakika. Tam merkezde ve en önemlisi bize iyi davrandılar. :)
Böyle söylemek durumundayım çünkü Roma'daki otelimizin personelinin bize tavrı şöyleydi: zaptedilemez insanlarız, bizi hizaya getirip zapdetmeye çalışıyorlar ki iki günde adam edip memleketimize yollayabilsinler. Personel de kim?
 Üç kuruş için memleketinden kaçıp gelmiş Hindistan göçmenleri. 
Venedik'deki otelimiz de buna benzerdi. İngiliz usulü döpiyes giymiş bir teyze vardı. Biz ne zaman çay almaya yeltensek koşa koşa yanımıza gelip; "sen dur ben yapacağım, ne istiyorsun onu söyle" dedi. Tabi italyanca söyledi ama tavrı türkçeydi. :)

Venedik'de Burano, Murano ve Torneo adalarını  gezmeniz için tekne turu düzenleniyor. Bu adaların en güzeli Burano adası. Diğer adaları verdiğiniz paraya değsin diye gösteriyorlar bana göre. Burano adasının renk renk evleri görmeye değer. Dantel fabrikası ile ünlü imiş fakat artık dantel yokmuş. Mağazalardaki dantel benzeri şeylerin hepsi çin malı almayın dediler.

Venedik sokaklarına gelecek olursak: görmüş olduğuuz fotoğraftakine benzer bir sürü vitrin görmeye değer.
Fiyatlarını görmeyin. Bunları alabilmek için Koç'lardan biriyle evli olmanız gerekir. :)

Gondolcularla pazarlık yapılması gerekiyor. Biz öğrenciyiz demeniz işe yarayabilir ama yine de Türk olduğunuzu anladıkları anda tavırları değişiyor. Biz iyi  kalpli bir gondolcu bulduk.Kendisiyle  Nejlacığımın Almancası ile anlaşabildik.
Gondol sefası bana pek romantik gelmedi. Kanalın suyu koyuyeşil ve karanlıktı. Dibi görünmüyordu.  Yazın çok sivrisinek oluyormuş. Ama tecrübe etmeniz açısından tavsiye ederim.
Floransa'da bol bol alışveriş yapabilirsiniz demiyorum. Çok pahalı.
İlk gün,  "kendime bir kaban alayım bari" diyerek  mağazaları dolaşmaya başladım.
Sıradan bir mağazaya  sıradan bir kabanın fiyatını sormak için girdim.
Mağaza görevlisi teyze  benim müşteri olmamı hiç istemedi ama ben ısrarla mankenin üzerindeki  kabanı indirttim.
Giydim güzelce.
Aynada sağıma soluma salınarak nasıl olmuşum diye baktım.
 Sonra fiyatına bakmak aklıma geldi.
Kaç liraydı?
800 Yuro :)
Haksızlık etmeyin indirim yapmışlardı. 600 Yuro olmuş. Kuyruğu dik tutmak için beğenmemiş gibi yapıp çıktım mağazadan. 
Bu arada sevgililer gününde Flaransada çikolata bayramı vardı. Cennet orasıydı:) 
Venedik ve Floransa butik şehir,  Roma büyük şehir. Fakat her üç şehri de yürüyerek gezebilirsiniz.
Eğer otelde kalmayalım. Ev kiralayalım, araba da kiralayalım derseniz linkini vermiş olduğum siteden çok faydalandım. Başarılı bir site olmuş. 
Nimet
Gayet Gezgin

2 yorum:

evden eve taşımacılık dedi ki...

paylaşım için tşkrler elinize sağlık.

parça eşya taşıma dedi ki...

EMEĞİNİZE SAĞLIK...