19 Aralık 2005

DEKORATİF RAFLAR



Bugünlerdeki yeni uğraşım dekoratif raflar. Uzun süredir bu tür raflarda gözüm vardı. Birçok ahşap satan yer dolaştım. Koskocaaa sitelere gittim oraları dolaştım ama bir türlü istediğim gibi düz sadece kitap konulabilecek sadelikte raf bulamadım. Daha doğrusu raf bulamadım. Hazır raflarında kenarlarındaki demirler çok hoş gelmedi bana.
Herneyse en son Ulustaki Tamer Ticarette buldum. Resimlerde görmüş olduğunuz asılmış, boyanmış raflar evimizin atıl bir köşesidir. Hatta bir kapı arkası. Arka zeminini mutfağımdan artan fıstık yeşili boya ile boyadım. Daha sonra da üç tane raf alarak renk renk bir cümbüş yaratmaya çalıştım.
Ben yine ballandıra ballandıra çok kolay diyerek anlatacağım tabi: )) Ve hala ısrarla çok kolay diyorum.
Şimdi; rafları alıyorsunuz. Su bazlı boyalarını da alıyorsunuz. Bir fırça ile ki bu Suluboya fırçası bile olur, boyayı her yerine açıklık kalmayacak şekilde sürüyorsunuz. Sonra onu kurumaya bırakıp bir diğer boyayı bir diğer rafa aynı şekilde uyguluyorsunuz. İlk boyayı tahta hemen çektiği için ikinci katlarını mutlaka sürün. Yaklaşık iki saat sonra boyalar kuruyor. Kuruduktan sonra isterseniz sade bırakın yada benim yaptığım gibi kenarlarına parmaklarınızla rasgele sim sürün yada hazır satılan çıkartma şeklinde olan yapıştırmalardan alıp istediğiniz yere şekil yapıştırın. En son sprey şeklindeki verniğinizi üzerine sıkın ve kurumaya bırakın.
Rafın tanesi 7,5 YTL. Boya 1 YTL. Hadi sim aldım, kalıp aldın falan yaklaşık maliyet bir raf için 9,5 YTL ye geliyor.
Daha sonra her zamanki gibi usta çağırıp astırıyorsunuz. Yada artık eve bir matkap alın… Bu raflardan sonra biz artık evimize bir matkap almaya karar verdik.. Biraz daha evi kurcalamaya başlarsam matkabı kendim kullanmaya başlayacağım galiba bu gidişle: ))))))

Saygılar……..
Kolay gelsin…….

Nimet

3 yorum:

Sardunya dedi ki...

Ama sen ne Nimetten bir yetenekmişsin cancağızım:))) En kısa sürede peşine takılmayı ümit ediyorum. fakat raflara bayıldım. ben hala büyük marketlerdeki al- çivile- işte tamam tarzı rafların peşinde koşarken sen raf aleminde 10 sardunya gücüne erişmişsin:)))

nimetin.blogspot.com dedi ki...

güççççç bendeeee artıkkkkkkk
...............
deniz bende ikinci yapıp oturayım evde:))) sonra senle buluşalım. raflar yapalım... kitaplar okuyalım.... incik boncukta yapabiliriz. sonra ver elini kermesler:)) amma da havamız olur ANKAN da be yaw:))

nimet

Sardunya dedi ki...

Derya Baykal'ın programının stand up tarzı olur:))) ama ben kamera arkasında olabilir miyim zira sığabilecğeimi düşünmüyorum ekrana, ayrıca da gerçekten yetenek = 0

sen yap bakalım 2.'yi de:)