19 Aralık 2005

Mutfak Rafı



Geçenlerde hiççç izin almamın kolay olmadığı işyerimden zar zor saatlik izin kopardım. Sergim için eve gidip resim tamamlamak niyetindeyim.
Her zaman alışveriş yaptığım boyacıma girdim Ahşap işine de girmiş. İçersi ham ahşap dolu. Bir raf gördüm inanılmaz hoşuma gitti. Abartısız yarım saat etrafında dolaştım:) alsam mı almasam mı boyamayı becerebilirmiyim acaba falan…. Baktım olmadı aldım gitti:)
Güzel güzel tablo yapmaya ayırdığım vakti harcayıp mutfak rafı yaptım netice itibariyle .
Acaba bizde yapabilirmiyiz derseniz eğer çok kolay. (Gülmeyin hakkaten kolay:)) Malzemesi o görmüş olduğunuz raf öylece, siyah ahşap boyası, üzerine sürdüğüm sim, kalın bir fırça ve vernik+ takmak için usta.
Kalın fırçayla öylesine her yerini siyaha boyuyorsunuz. Dalgalanma, boya kalıntısı vb. aksaklıklar olmuyor tahta olduğu için boyayı hemen çekiyor. Üzerindeki eskitme gibi görünen beyazlıklar sim aslında gümüş rengi sim. Boya aldığınız yerde beyaz tutkalın içine simi katıp veriyorlar. Onu da siyahın üzerine istediğiniz yerlere yine aynı fırçayla rasgele sürüyorsunuz . (tabi sürdüğünüz siyah boya kuruduktan sonra)

Boyalar su bazlı, tiner kullanılmasına gerek yok.
Sonra da saç spreyi gibi kolay kullanımlı bir vernikle her yerine püskürtüyorsunuz..
Boyanması, kuruması ve usta çağırılıp asılması işlemi takribi 3,5 saat kadar sürüyor:)
Biraz pasta tarifi gibi oldu ama:) hepsi bu kadar….

Saygılar….


Nimet

Gayet Hamarat

Hiç yorum yok: